Spring videre til hovedindholdet

Hvordan ændrer jeg rækkefølgen af optagelsespunkter i mine PDF-rapporter?

Forklaring om ændring af sorteringen for en PDF-rapport.

Opdateret i dag

Når du opretter et bibliotek, vælger du, hvilken sortering du vil anvende på optagelsespunkterne i de PDF-rapporter, der følger med.

Der er 4 forskellige sorteringer, du kan vælge til en PDF-rapport:

  • Optagelsespunktkodning: Første noterede punkt øverst, sidste nederst

  • Bibliotekskodning: Grupperet og i rækkefølge efter kapitlerne i biblioteket

  • Byggenummerkodning: Grupperet og i rækkefølge efter byggenummer (alfanumerisk)

  • Rumnavn: Grupperet og i rækkefølge efter rumnavne

Hvordan ændrer du sorteringen for et eksisterende bibliotek?

  1. Gå til menuen 'Biblioteker' i hovedmenuen.

  2. Vælg den ønskede bibliotekstype, og find det bibliotek, du vil ændre.

  3. Klik på knappen 'Mere' og vælg 'Rediger bibliotek'.

  4. Ændr indstillingen under 'Sortering' og klik på 'Gem'.

Tip: For kvalitet og sikkerhed tjeklister (biblioteker) kan du i de fleste tilfælde bedst bruge bibliotekskodningen. Svarene vil derefter blive vist i rækkefølgen af kapitlerne i tjeklisten.

Besvarede dette dit spørgsmål?