Spring videre til hovedindholdet

Hvordan behandler jeg en sikkerhedsmeddelelse?

I denne artikel forklarer vi, hvordan du behandler en sikkerhedsmeddelelse.

Opdateret i dag

Så snart der er indgivet en sikkerhedsmeddelelse via sikkerhedsmeddelelsesplakaten, modtager du en e-mail med meddelelsen, og meddelelsen bliver synlig i Kvalitetssikring-portalen.

For at kunne se og behandle meldingen skal du gå til Kvalitetssikring Portal og klikke på 'Sikkerhedsmeddelelser'.

Vigtigt: Det kan være, at menuen 'Sikkerhedsmeddelelser' ikke er synlig for dig, fordi du ikke har de nødvendige rettigheder. Spørg en administrator i din virksomhed om dine rettigheder i Kvalitetssikring-miljøet.

Forklaring

Kapitler

Se meddelelse

Når der er lavet en melding, vises denne med en rød prik i menuen 'Sikkerhedsmeddelelser'. Klik derefter på meldingen for at åbne sikkerhedsmeddelelsen.

Behandling af anmeldelse

For at behandle en anmeldelse skal du vælge play-ikonet øverst på siden.

Vælg derefter 'Status' og klik på 'Under behandling'. Giv en forklaring og klik på 'Ændr status'.

En anmeldelse, der er taget til behandling, markeres med et orange afspilningsikon.

Hver statusændring logges i chatskærmen. Så kan du holde øje med den aktuelle status for meldingen.

Fortsæt med at rapportere

Du kan videresende meldingen via e-mail til den person, der er ansvarlig for at løse situationen. Det gør du ved at klikke på det blå ikon øverst på siden.

Under overskriften 'Handlingsansvarlige' vælger du de handlingsansvarlige, som du ønsker at videresende meddelelsen til. Tilføj eventuelt en besked for at præcisere meddelelsen. Klik på 'Videresend' for at sende en e-mail til de handlingsansvarlige.

Afslut melding

Når meldingen er behandlet, kan du afslutte meldingen ved at klikke på afspilningsikonet øverst på siden igen.

Ændr status til 'Afsluttet', skriv en forklaring og tilføj eventuelt reparationsfotos, hvis disse er tilgængelige. Klik på 'Ændr status' for at afslutte meldingen.

Appen viser et grønt afspilningsikon, når meddelelsen er afsluttet.

Arkivér melding

Meldinger, der er afsluttet og ikke længere kræver opmærksomhed, kan arkiveres når som helst. Dette gør du ved at klikke på arkiveringsknappen øverst på siden. Arkiverede meldinger er ikke længere synlige i oversigten.

Du kan arkivere en arkiveret meddelelse ved at klikke på filterikonet oven over meddelelserne.

Vælg 'Arkiveret' og klik på 'Luk' for at anvende filteret.

Besvarede dette dit spørgsmål?