Når du klikker på fanen 'Projekter' i menuen på Kvalitetssikring-portalen, kan du se alle projekter, der er delt med dig. Fra denne skærm kan du (hvis du har rettighederne) tilføje, ændre, duplikere, arkivere og slette projekter.
Forklaring
Kapitler
Tilføj projekt
Klik på 'Projekter' i Kvalitetssikring Portal-menuen. Klik på den grønne knap 'Tilføj' øverst til venstre for at tilføje et projekt. Tilføjelsen af et projekt foregår i 6 trin.
Trin 1: Projektoplysninger
Det første skridt ved tilføjelse af et projekt er at udfylde projektoplysningerne. Dette er generelle oplysninger, der vil blive brugt under optagelserne i dette projekt. Se instruktionsvideoen nedenfor eller læs forklaringen nedenfor.
Trin 2: (Bygnings)numre
Når du har tilføjet projektoplysningerne, kommer du automatisk til trin 2: (bygnings)numre. Her kan du tilføje et eller flere bygningsnumre til projektet ved at klikke på 'Tilføj'.
Bemærk: Du kan ikke starte optagelser uden et byggnummer. Bruger din virksomhed ikke byggnumre i forbindelse med et projekt? Tilføj i så fald et byggnummer med navnet 'Generelt'.
Trin 3: Aktionærer
I trin 3 kan du tilføje de (under)entreprenører og leverandører, der er tilknyttet dette projekt. Under udførelsen af registreringerne kan du blandt andet knytte disse relationer til et registreringspunkt som handlingsansvarlig (person, der skal løse et registreringspunkt).
Trin 4: Biblioteker
Trin 4 giver dig mulighed for at knytte biblioteker til et projekt. Bibliotekerne bruges til at udføre en optagelse. Via dette menu kan du også foretage specifikke ændringer i biblioteket specifikt for dette projekt.
Trin 5: Tegninger
I trin 5 knytter du tegningerne/grundplanerne til de byggernumre, du har tilføjet i trin 2. Tegningerne er synlige i appen, mens du udfører en optagelse. Så snart du noterer et optagelsespunkt, kan du bruge tegningen til at placere en markering på optagelsespunktets placering.
Trin 6: Filer
Bemærk: Dette er ikke de filer, der vedhæftes som bilag til en afleveringsrapport. Bilaget til en afleveringsrapport tilføjes i trin 2: (Bygge)numre.
Det sidste trin er at tilføje filer. De filer, du tilføjer i trin 6, er synlige under optagelsen. Her kan du f.eks. tilføje filer, der giver yderligere information om projektet til den person, der foretager optagelsen.
Ændre projekt
Hvis du vil ændre eller tilføje oplysninger til et projekt, kan du gøre det når som helst ved at klikke på den blå blyant bag projektet i projektoversigten. Gå til det ønskede trin, ændr oplysningerne og klik på 'Gem' for at gøre ændringen permanent.
Forklaring trin for trin:
Projekt duplikere, arkivere eller slette
Du kan duplikere, arkivere og slette projekter ved at klikke på 'Mere' bag det ønskede projekt i menuen 'Projekter'.
Duplikere
Hvis du vil genbruge et eksisterende projekt, kan du nemt duplikere det. Klik på 'Mere' bag et projekt og vælg 'Dupliker'. Der åbnes et vindue, hvor du kan indtaste et nyt projektnummer og en beskrivelse. Du kan derefter foretage alle de ændringer, som du ville gøre, hvis du tilføjede eller ændrede et projekt.
Arkivering
Hvis du vil arkivere et projekt, skal du klikke på knappen 'Mere' og vælge arkivere ved projektet. Efter bekræftelse ved at klikke på den brune arkiveringsknap vil projektet blive arkiveret og ikke længere være tilgængeligt på tablets. Hvis du vil dearkivere et projekt, er det muligt! Klik i øverste højre hjørne på filteret for at se de arkiverede projekter. Klik derefter igen på den brune knap for at dearkivere projektet.
Slet
Klik på 'Mere' bag et projekt og klik på knappen 'Slet' for at slette projektet. Der vises et skærmbillede, hvor du skal bekræfte, at du er sikker på, at du vil slette projektet.
Bemærk: Dette sletter alle projektdata, herunder optagelser, optagelsespunkter og rapporter. Dette kan ikke fortrydes.



