Spring videre til hovedindholdet
Opret anmærkning

Sådan opretter du en anmærkning

Opdateret for over en måned siden

Når du har modtaget din e-mail invitation til et review og klikket på linket, vil din browser åbne op med oversigt over de filer der skal gennemgås.

Start med at klikke på Start mit review oppe i højre hjørne, for at komme i gang.

Klik på et af de dokumenter du vil gennemgå

Herefter åbnes dokumentet og du kan navigere rundt på dokumentet og zoome ind mm.

Når du finder noget du vil anmærke -> klik på Opret anmærkning

I emnefeltet skal indtastes en beskrivelse af den anmærkning man er ved at oprette

Det er også muligt at tildele en ansvarlig for anmærkningen samt en tidsfrist.

I toppen af højre side finder du de forskellige markeringsværktøjer til at lave Mark-up's

Her markere man på eks. tegningen hvor anmærkningen er relateret til.

Det anbefales at man opretter en anmærkning for hver anmærkning og ikke laver forskellige markeringer, der omhandler noget forskelligt, på samme anmærkning.

Klik på Gem anmærkning

Den gemte anmærkning ligger nu i oversigten til venstre, hvor noget af emneteksten også fremgår.

Klik på Opret anmærkning igen hvis der er flere ting der skal anmærkes i samme dokument

Når man klikker på anmærkningen som vist forneden eller i anmærkningsoversigten, vil man se hele anmærkningsformularen. Her er det muligt at ændre i det indtastet og ændre status osv.

I toppen under kommentarer er det muligt at tagge en bruger der er en del af reviewet og sende en kommentar til denne. Brugeren vil med det samme modtage en notifikation pr. e-mail med link kommentaren.

De samlede kommentarer vil man også kunne se og tilgå under kommentarer i oversigten over alle dokumenter.

Undgå så vidt muligt ikke at kommentere på mark-up'en (den i højre side foroven) da disse kommentarer ikke fremgår i kommentar oversigten og den efterfølgende rapport.

Alle anmærkninger, tildelte anmærkninger og kommentarer kan man se og tilgå fra oversigten af site review.

Besvarede dette dit spørgsmål?