Det kan forekomme, at du ved en fejl afslutter optagelsen med en 2. underskrift, hvilket betyder, at du ikke længere kan foretage ændringer i optagelsen. Eller at du bagefter opdager, at der mangler dele til den første underskriftsrapport. I så fald kan du vælge at slette den første og/eller anden underskriftsrapport. Derved annulleres det specifikke underskriftsøjeblik, og det ser ud som om der aldrig er blevet underskrevet. Optagelsespunkterne selv slettes ikke.
Denne funktion er kun tilgængelig for kontakter med rollen ›Administrator‹. Hvis du ikke er administrator, skal du bede en administrator om at udføre disse trin.
Sletning af 1. eller 2. underskriftsrapport
Sletning af 1. eller 2. underskrift kan kun udføres fra Kvalitetssikring-portalen.
Trin 1: Åbn menuen Live Management View og klik på:
- Levering og inspektioner;
- Kvalitetssikring;
- Sikkerhedsinspektioner;
- Garanti/efterbehandling.Trin 2: Klik på fanen ›Optagelser‹ og filtrer efter den optagelse, du leder efter.
Trin 3: Klik på den blå blyant foran optagelseslinjen ().
Trin 4: Kontroller, at du har den rigtige optagelse foran dig, og klik øverst til højre på ›1. hånds rapport‹ eller ›2. hånds rapport‹ for at slette rapporterne. Du bliver bedt om at bekræfte sletningen. BEMÆRK: Dette kan ikke fortrydes.
