Start med at oprette dit udbud:
Indtast titel på udbuddet og tilføj eventuel en introtekst til de bydende og vælg en eller flere entrepriser fra din tilbudsgiver database.
For at kunne vælge det korrekte projekt fra listen når du vil oprette et udbud, er det nødvendigt man er valgt som udbudsadministrator på projekter først.
Se afsnittet Tilføj udbudsadministrator
I forbindelse med indbudt udbud kan udbudsadministrator selv oprette entrepriser og tilbudsgiver i egen firmadatabase som er tilgængelig for alle udbudsadministratorer fra samme firma. Se afsnit for Tilbudsgiver og entrepriser vedr. oprettelse af disse.
Den eller de entrepriser der er oprettet kan nu tilføjes til udbuddet under Administrer entrepriser. Tilbudsgiverne tilvælges senere (se del 3).
Vælg tidspunkt for aflevering af tilbud, og opret eventuel digitale afleveringskrav.
Hvis de bydende skal kunne stille spørgsmål ifm. udbuddet indstilles det under Tillad spørgsmål, hvor modtagere af spørgsmål vælges. De vil kunne se og besvare spørgsmålene fra modulet.
Vælg på listen hvilke tilbudsgivere udbuddet skal sendes til.
Indstil adgang til hvilke udbudsmapper de bydende skal have adgang til.
For at sikre at tilbudsgiverne kun får adgang til mapperne med udbudsmaterialet indstiller man rettighederne til mapperne ved at markere og højreklikke på entreprisen og klikke på Rediger rettigheder (som vist foroven). I oversigten ser man hele mappestrukturen og kan herfra fravælge de øvrige mapper.
NB! Systemet har indbygget en sikkerhed der gør at man får en advarsel hvis ikke mapper er valgt ifm. udsendelse af udbuddet.
Klik på Send for at se preview af e-mail der udsendes samt tidsindstillingerne og liste over hvilke tilbudsgivere udbuddet sendes til.
Når udbuddet lukker vil udbudsadministrator og dataejer (bygherre) kunne tilgå resultaterne ved at klikke på Vis tilbud eller Download alle tilbud inde fra udbuddet